Pages

27 January 2017

Best things lately

Tässä nostona muutamia huippujuttuja. :) :) :)

Nousujohteinen treenaaminen

Olen käynyt salilla tavoitteellisesti noin vuoden verran. Mulla tämä tarkoittaa sitä, että treenien sisältö ja jaksottelu on tarkasti suunniteltu ja tutkimustietoon perustuvaa. Pidän myös treenipäiväkirjaa, johon merkkaan saliohjelman lisäksi muutokset treenipainoissa. Useimmille tämä on varmasti ihan arkipäiväinen osa salitreeniä, mutta täytyy myöntää, että itsellä tämä suunnitelmallisuus on ollut aiemmin vähän niin ja näin...

Treeniä, treeniä! 


Mutta mutta. Mulla tästä aiempaa suuremmasta perehtyneisyydestä on seurannut se, että sali-into on ihan huipussaan!!! Mä en melkein malttaisi pysytellä poissa salilta, ja jouduin miltei pakottaa itseni pitämään lepopäiviä. Treenaaminen vaan ON IHAN PARASTA! Aiaiai. Mua motivoi treenissä se, että painot lisääntyy, voima kasvaa ja ulkoisestikin tapahtuu jotain muutosta. Tästä voisi kirjoittaa vaikka kuinka paljon...

Vanha salikuva, mutta menköön. Treenivaatteissa mulla on kyllä edelleen välillä pinkkejä kausia.


Aurinko 

Need I say more? Mä oon sellainen hätähousu, että alan heti tammikuussa jo fiilistellä kevättä ja lähestyvää kesää. (Tai no, tunnustettakoon, että tämä kevään ennakointi alkaa nykyisin mulla jo oikeastaan heti joulun jälkeen.) Tällä viikolla on ollut ihan superia, että on ollut ihania aurinkoisia päiviä ja valon määrän lisääntymisen huomaa jo selkeästi. Saiskohan alkaa jo suunnitella kesälomaa?



Skam

Mä taidan myös rentoutumisen jalon lajin, ja kolmas hehkutuksen aihe liittyy sohvalla köllöttelyyn. Skam-sarjaa on hypetetty somessa ja eri medioissa parina viime viikkona siihen malliin, että tämä tuskin kaipaa suurempia esittelyjä. Täytyy kiillottaa vähän omia natsoja, että mähän bongasin sarjan jo ennen hypen alkamista - olen siis hiukan vähemmän massaihminen. ;) 

En olisi kuvitellut lämpeäväni ns. teinisarjalle, mutta ohjelma on tehty niin laadukkaasti ja käsittelee nuoruuteen liittyviä teemoja sen verran uskottavasti, että vei kyllä ihan mennessään. Ykköskausi tempasi jo mukaansa, mutta kakkoskausi hurmasi.

La La Land

Neljäs iloa tuottanut nosto on otsikon mukainen leffa. Kävin katsomassa sen heti ensi-iltaviikonloppuna ja pidin siitä suuresti! 

Elokuvassa ihastutti sen tunnelma, musiikki, näyttelijäntyö ja eihän sitä Ryan Goslingiakaan ollut paha katsoa screeniltä. Mutta se, mihin oikeastaan rakastuin elokuvassa oli sen teema. Valintojen tekeminen, niistä aukeavat erilaiset mahdolliset tulevaisuudet, mistä tietää, minne mikäkin polku vie, olisiko pitänyt valita toisin. Jokin tossa kolahti muhun ihan täysiä, ja olin pakahtua, kun lopputekstin tulivat screenille ja valot syttyivät.  

Pakko todeta vielä, että elokuvan alku oli musta osittain vähän pitkäveteinen ja mä olisin tehnyt musaosuudet jopa suuremmiksi, bigger is always better. (Tulee tosta mieleeni muuten HIMYM ja Barneyn "new is always better", hahah.) Terveisin elokuvaohjauksen huippulupaus. ;)

Oletteko muuten nähneet Chazellen edellistä ohjausta, Whiplashiä? Mielipiteitä siitä?

+1 eli perjantai! Kivaa viikonloppua kaikille!


No comments:

Post a Comment

Kiitos kommentistasi! :)